Wydawca/Published by:
VENO'S STUDIO Wenancjusz Ochmann
ul. Wolności 311, 41-800 Zabrze
Redaktor naczelna/Chief editor: Anna Ochmann
Dyrektor kreatywna /koncepcja graficzna, projekt, skład/Creative director/graphic design, typesetting/: Krzysztofa Frankowska
Dyrektor artystyczna numerów 1-5/projekt logo: Anna Nykiel
Redakcja techniczna: Dariusz Bieniek OTOFOTO
Biuro redakcji/Editorial office
T: 32 777 44 10
F: 32 777 44 12
redakcja@bedrift.pl
BEDRIFT jest magazynem bezpłatnym, dostępnym w wyselekcjonowanych punktach na Śląsku, a także poza granicami Polski m.in. w Brukseli, Berlinie, Londynie, Rzymie i Tbilisi.
we are more – działaj na rzecz kultury w Europie to ogólnoeuropejska kampania na rzecz kultury i sztuki. Kampania została zainicjowana w październiku 2010 roku i będzie trwać do roku 2013, kiedy Unia Europejska podejmie decyzje w sprawie kolejnego wieloletniego okresu jej finansowania.
Celem kampanii we are more jest wspieranie kultury, sztuki i dziedzictwa - wraz z edukacją, spójnością społeczną oraz równowagą ekologiczną stanowią one obszary, w których Unia Europejska powinna podjąć bardziej zdecydowane działania inwestycyjne.
Kampania została zainicjowana przez międzynarodową sieć „Culture Action Europe” oraz Europejską Fundację Kultury i ma stanowić instrument zachęcający obywateli oraz europejskie organizacje i instytucje do zaangażowania się i zwiększenia środków finansowych przeznaczonych w programach Unii Europejskiej na działania w obszarze kultury i sztuki.
Kampania głosi dwa podstawowe postulaty. Po pierwsze wzmocnienie i ulepszenie Programu „Kultura” poprzez zmianę jego charakteru na bardziej eksperymentalny i odważny. Po drugie, wzrost i silniejsze wsparcie finansowe dla kultury, sztuki i dziedzictwa w Europejskich Funduszach Strukturalnych mających na celu poprawę spójności, a także rozwój lokalny i regionalny.
W Polsce kampanię prowadzą polscy członkowie CAE: Fundacja ARTeria z Zabrza, Nadbałtyckie Centrum Kultury z Gdańska, Międzynarodowe Centrum Kultury z Krakowa oraz Fabryka Sztuki z Łodzi. Parterem strategicznym kampanii zostało Narodowe Centrum Kultury.
Więcej na: www.wearemore.eu